|

Klein Spook koppelt aanbod wasbare luiers aan voorlichting rond duurzaamheid

Klein Spook, een aanbieder voor wasbare luiers gaat veel dan de klassieke webshop die zijn aanbod aanprijst. Bij Klein Spook draait het vooral om informatie. Door mensen te informeren proberen ze hen een duurzame switch te doen maken voor de luierperiode van hun kind. Dezelfde aanpak hanteren ze in hun andere webshop (Tante Rosa) waar duurzame intieme hygiëneproducten centraal staan. 

Klein Spook, what’s in a name

Klein Spook is een troetelnaampje dat veel mensen weleens hanteren wanneer ze het over hun kind hebben. In de webshop van Klein Spook vind je dan ook wasbare luiers. Niet alleen op ecologisch vlak een veel betere keuze dan wegwerpluiers, maar ook voor het kind veel beter en gezonder. Bij Klein Spook kiezen ze er bewust voor om niet enkel een verkoopkanaal te zijn. Klanten informeren is minstens even belangrijk! Dit doen ze bijvoorbeeld door infosessies, maar ook door de grote hoeveelheid informatie op hun site. Via hun Franstalige website (Petit Fantôme) doen ze hetzelfde in het Franstalige deel van België. 

Hoe begon het verhaal van Klein Spook?

Elisabeth en José gebruiken voor hun eigen kinderen wasbare luiers en waren daar zeer enthousiast over. Tien jaar geleden startten ze vanuit die interesse met hun bedrijf. Hun enthousiasme deelden ze ook via infosessies in de milieu-advieswinkel in Gent. Door de grote vraag waren die sessies na een tijd enkel nog maar toegankelijk voor de Gentse burgers. Omdat Elisabeth en José graag meer mensen wilden bereiken, zijn ze op zelfstandige basis beginnen uitbreiden. Al vrij snel kwam er op hun informatieve website ook een webshop. Het informatieaspect blijft echter heel belangrijk omdat het vaak over dure aankopen gaat. Een weloverwogen investering dus. 

Klein maar fijn

Hoewel Klein Spook nog steeds beheerd wordt door José en Elisabeth, doen ze zeker niet alles alleen. Ondertussen verspreiden maar liefst 19 consulenten mee de boodschap en de info via maandelijkse infosessies. Twee dagen per week kunnen José en Elisabeth rekenen op extra hulp voor de logistieke ondersteuning. Ze houden de zaak echter wel bewust klein. 

Trots op bewustwordingsproces

Als je aan José en Elisabeth zou vragen waarop ze het meest trots zijn, dan is dat toch vooral op de bewustwording die ze bij de mensen teweeg hebben gebracht. Tien jaar geleden wisten nog niet eens alle toekomstige ouders over het bestaan van herbruikbare luiers. Nu is dit algemeen bekend en de interesse wordt alleen maar groter. Ook de kwaliteit van de producten die Klein Spook aanbiedt, is iets waar ze terecht trots op zijn.

Gekregen verpakking hergebruiken

Klein Spook verspreidt niet alleen een duurzame boodschap en biedt duurzame producten aan, ook op het vlak van verpakking trekken ze die lijn door. Een mooi voorbeeld: ze vragen op de school van hun kinderen om verpakkingen bij te houden zodat zij ze een tweede leven kunnen geven. Een stempel op de verpakking maakt dit ook duidelijk aan de klant. Dit heel belangrijk, omdat dit klant doorgaans ook heel bewust met milieu en duurzaamheid bezig is.

Een duurzame impact van a tot z, dat is waar Klein Spook voor gaat!

Vergelijkbare berichten